Beste Patiënten. 14 Dagen voor of na uw booster Covid 19 vaccin kunnen er geen Filler of Profhilo behandelingen doorgaan. Tevens herinneren we u aan het feit: COVID19 gevaccineerd of niet, indien u tekenen van ziekte vertoont (koorts, hoesten, niezen, diarree, ...) komt u niet naar de praktijk en verwittigd u het secretariaat op 0468 216 136. Vaak kunnen er bepaalde behandelingen niet doorgaan als u een infectie heeft daar dit het risico op complicaties of bijwerkingen verhoogd. Dank voor uw begrip en solidariteit.

Microneedling therapie, ook wel gekend als percutane collageen inductietherapie(PCI), is een veilige kosten effectieve, natuurlijke manier van huidverjonging.
Zeer fijne steriele naaldjes die tot in de lederhuid (dermis) dringen gaan de steuncellen(fibroblasten) stimuleren tot de aanmaak van nieuw weefsel(collageen) door middel van natuurlijke huidherstelmechanismen. De intercellulaire communicatie verbetert waardoor de huid zichtbaar verjongt. De microscopische kleine gaatjes die hierbij gevormd worden helen binnen enkele uren. Door het aanbrengen van een lokale verdovende crème is de behandeling quasi pijnloos.

• Een intense behandeling bestaat in principe uit 6 sessies om de 14 dagen.
  • Een lichtere behandeling bestaat uit 3 sessies op maandelijkse basis.
  • Om de resultaten te behouden kan u om de 3 à 6 maanden 1 losse behandeling ondergaan of u kunt ook opteren om de kuur jaarlijks te herhalen.
  • Wij maken gebruik van een geavanceerde medische multinaaldpen de NANOPORE STYLUS 02 waardoor de behandeling quasi pijnloos is en de resultaten superieur zijn.

NANOPORE stylus is een elektrisch microneedling toestel van Dr. Serrano. Het toestel kan tot 1500 microkanalen/cm² per seconde in de huid maken en dit met een minimaal epidermaal trauma en minimale downtime. De behandeling verhoogt de transepidermale absorptie waardoor producten zoals MESO CIT van Dr. Serrano, samengesteld uit Growth Factors, dieper en gemakkelijker kunnen indringen in de huid.

microneedling huid dokter hasselt belgië

Voordelen Microneedling

• Natuurlijke en effectieve huidgeneratie
  • De techniek kan met het inbrengen van hyaluronzuur, vitamines of PRP gecombineerd worden
  • Zeer weinig risico op bijwerkingen (littekens, post inflammatoire hyperpigmentatie, infecties,..)
  • Toepaspaar op donkere en Aziatische huidtypes
  • Weinig invasief en quasi pijnloos
  • Korte herstelperiode( 1 à 2 dagen roodheid), bij sommige zal de huid licht vervellen.
  • Relatief goedkoop in vergelijking met een laserbehandeling.

Indicaties Microneedling

• Natuurlijke huidverjonging/regeneratie(huidtextuur, fijne lijntjes en rimpels, beginnende huidverslapping)
  • Anti-aging: regelmatig uitgevoerde microneedling behandelingen helpen uw huid jong te houden
  • Acnélittekens