PRP of plateled-rich-plasma is een relatief nieuwe techniek waarbij de lichaamseigen bloedplaatjes uit het bloed gecollecteerd en geconcentreerd worden om vervolgens in de vorm van mesotherapie in de lederhuid(dermis) geïnjecteerd te  worden.

prp behandeling belgië botox rimpels

Voordelen PRP

Dit lichaamseigen elixir, rijk aan aminozuren, vitamines en groeifactoren, gaat de huid op een volledig natuurlijke manier regenereren. Naast de vorming van nieuw collageen, worden de huideigen stamcellen gestimuleerd en verbetert de doorbloeding door de vorming van nieuwe bloedvaatjes. Deze bio-stimulatie is veilig, natuurlijk en niet-allergeen.

Indicaties PRP en huidregeneratie

• Huidverjonging/huidverbetering
  • Preventie van huidveroudering bij de delicate en vermoeide huid ( anti-aging)
  • Donkere kringen onder de ogen(wisselend resultaat)
  • Stretch marks
  • Haarverdikking en haargroei (alopecia androgenetica en alopecia areata)
  • Acnélittekens

Contra-indicaties PRP PRP Plasma - Vampire Facelift

• Zwangerschap en borstvoeding
  • Kanker
  • Rosacea
  • Overmatig alcoholgebruik & rokers
  • Medicatie: bloedverdunners, NSAID, cortisone
  • HIV, hepatitis

Werkwijze Platelet-Rich-Plasma

• Er wordt eerst een verdovende crème op het gelaat aangebracht.
  • Bloedname
  • Het bloed wordt gecentrifugeerd waarbij de bloedplaatjes gescheiden worden.
  • Het prp wordt nauwkeurig geïnjecteerd met een mesogun.
  • De huid wordt extra gestimuleerd en vervolgens tot rust gebracht door een LED-licht behandeling.
  • Desgewenst kan de behandeling aangevuld worden met microneedling om de collageenaanmaak te maximaliseren (PRP intense).
  • De combinatie van prp injecties in de huid aangevuld met biocompatibele  fillers om het gelaat meer volume te geven wordt de Vampire Facelift genoemd.
  • Protocol: Best 3 sessies op maandelijkse basis.
  • Onderhoud: Om de bekomen resultaten te behouden kan u om de 6 maanden 1 losse behandeling ondergaan of u kunt ook opteren om de kuur om de 1 à 2 jaar te herhalen.

Lees voor bijkomende informatie  ook onze blog artikels:  Waarop letten bij PRP Injecties en PRP en volumeherstel ?