Gezichtsveroudering gaat verder dan alleen de huid. Een groot gedeelte van uw uitstraling wordt bepaald door de verhoudingen in het gezicht. Onderhuids volumeverlies is een van de belangrijkste oorzaken van gelaatsveroudering.Tijdens het verouderingsproces wordt bot geabsorbeerd , de gezichtsbeenderen worden dunner . Ook verliest het gelaat vulling van onderhuids vet. Dit alles zorgt ervoor dat je gezicht er smaller uitziet met minder strak uitziende kaak- en jukbeenderen.Door volumeverlies zakt de huid naar beneden.

Naast veroudering kan volumeverlies van het gezicht ook het gevolg zijn van ziekte, afvallen of fervent sporten.

Volumizers: Volume-restauratie met behulp van fillers

Volume-restauratie met behulp van fillers kan het gezicht terug zijn natuurlijke jeugdige uitstraling geven. Deze techniek waarbij er op de jukbeenderen ,de slapen, langs de kaaklijn en ook langs de oogkas kan geprikt worden noemt men weleens liquid facelifting.

Nieuwe indicaties van gelaatsrecontouring zijn ondermeer een niet-chirurgische kin- en kaakvergroting, wenkbrauwlift en verzachting van de traangootjes.

Wij maken enkel gebruik van biologisch compatibele niet-permanente vullende middelen. De resultaten zijn onmiddellijk zichtbaar , langdurig en zien er heel natuurlijk uit.

Voor contourverbetering van de kaaklijn kunnen naast fillers ook geïnjecteerde spierontspanners gebruikt worden om de kauwspieren minder prominent te maken en de trek van de halsspier te verminderen (Nefertiti-lift).

volume fillers behandeling dokter

Radiofrequentie

Radiofrequ​entie kan naast volumeherstel de huid terug van spankracht voorzien. Met behulp van medische radiogolven gaat de huid energie opnemen en deze vervolgens omzetten in warmte waardoor de temperatuur stijgt. Als gevolg hiervan gaat de het collageen samentrekken wat resulteert in een gladdere en strakkere huid.