Microneedling therapie, ook wel gekend als percutane collageen inductietherapie(PCI), is een veilige, kosteneffectieve, natuurlijke manier van huidverjonging.
Zeer fijne steriele naaldjes dringen tot in de lederhuid (dermis). Deze stimuleren de steuncellen(fibroblasten) tot de aanmaak van nieuw weefsel(collageen) door middel van natuurlijke huidherstelmechanismen. De intercellulaire communicatie verbetert waardoor de huid zichtbaar verjongt. De microscopische kleine gaatjes die hierbij gevormd worden helen binnen enkele uren. Door het aanbrengen van een lokale verdovende crème is de behandeling quasi pijnloos.

microneedling huid dokter hasselt belgiëVoordelen microneedling:

• Natuurlijke en effectieve huidgeneratie
  • De techniek kan met het inbrengen van hyaluronzuur, vitamines of PRP gecombineerd worden
  • Zeer weinig risico op bijwerkingen (littekens, postinflammatoire hyperpigmentatie, infecties,..)
  • Toepaspaar op donkere en Aziatische huidtypes
  • Weinig invasief en quasi pijnloos
  • Korte herstelperiode( 1 à 2 dagen roodheid), bij sommige zal de huid licht vervellen
  • Relatief goedkoop in vergelijking met een laserbehandeling

Indicaties Microneedling:

• Natuurlijke huidverjonging/regeneratie(huidtextuur, fijne lijntjes en rimpels, beginnende huidverslapping)
  • Anti-aging: regelmatig uitgevoerde microneedling behandelingen helpen uw huid jong te houden
  • Acne littekens
  • Chirurgische littekens
  • Stretch marks
  • haargroei

Werkwijze microneedling:

Tijdens een huidverbetering  advies/consult bepalen we of deze behandeling voor u geschikt is. Dit consult maakt het ook mogelijk dat we de behandelingen in de agenda zo inplannen dat de continuïteit van de behandelingen gegarandeerd blijft zodat u een optimaal resultaat kan bereiken.

• Een intense behandeling bestaat in principe uit 6 sessies om de 14 dagen.
  • Een lichtere behandeling bestaat uit 3 sessies op maandelijkse basis.
  • Om de resultaten te behouden kan u om de 3 à 6 maanden 1 losse behandeling ondergaan of u kunt ook opteren om de kuur jaarlijks te herhalen.
  • Wij maken gebruik van een geavanceerde medische multinaaldpen de NANOPORE STYLUS 02  in combinatie met een verdovende crème waardoor de behandeling quasi pijnloos is en de resultaten superieur zijn.

NANOPORE STYLUS 02 is een elektrisch microneedling toestel van Dr. Serrano. Het toestel kan tot 1500 microkanalen/cm² per seconde in de huid maken en dit met een minimaal epidermaal trauma en minimale downtime. De behandeling verhoogt de transepidermale absorptie waardoor producten zoals de MESO CIT van Dr. Serrano, samengesteld uit Growth Factors, dieper en gemakkelijker kunnen indringen in de huid.

1. NANOPORE STYLUS 02 – Аппарат косметологический для ухода за кожей лица

Lees ook ons blog artikel :

Wat is Medische Microneedling?